Mitől működik valóban jól egy raktár?

A jól működő hagyományos vagy automata raktárhoz szükségesek a megfelelő fizikai eszközök – tárolórendszer, anyagmozgató eszközök és berendezések – raktárirányítási szoftver és egy megfelelő épület.

A hatékony és gazdaságos működést támogatja, ha a raktári eszközök és szoftverek egy logisztikai rendszertervezést követően kerülnek beszerzésre és ha az épületet is pontosan az adott működésnek megfelelően tervezik meg.

.

Mit jelent a logisztikai folyamattervezés?

A logisztikai tervezés valamilyen célravezetőnek tartott jövőbeli állapot elérését teszi lehetővé, olyan módon, hogy a feltételeket, a fizikai eszközöket és a folyamatokat az adott cél elérése érdekében alakítják ki.

Ugyanúgy, mint a raktárépület megtervezése előtt, a logisztikai tervezés előtt is szükséges, hogy a megrendelő megfogalmazza, hogy a létesítendő új raktárnak milyen funkciókat, és milyen raktári kapacitást kell ellátnia. 

Együttműködés az építész irodákkal már a kezdetektől

A munka kezdetén a legtöbb esetben a megrendelő új raktárépület megtervezésére ad megbízást, vagy a meglévő raktárépületét bővítené a megváltozott kapacitás kiszolgálása érdekében. Majd az építészeti tervek elkészülte után megkeres egy intralogisztikai szakértőt, hogy tervezze meg az új létesítmény eszközigényét.

Már az igényfelmérés során gyakran kiderül, hogy a korábban már megtervezett épület nem minden paraméterében felel meg az optimális raktári folyamatnak. Ez kiküszöbölhető, ha az építész tervező és a raktárlogisztikai rendszertervező között az együttműködés a gyakorlatban már a kezdetektől megvalósul.

Az építész iroda számára:

  • A logisztikai folyamattervezés során kidolgozott terv elősegíti a végleges épület-koncepció megfogalmazását.
  • A QLM képzett és nagy szakmai tapasztalattal rendelkező mérnökei hatékony információáramlással segítik az építész iroda munkáját.
  • A tervmódosítások száma csökken, az építészeti és szakági tervek is hamarabb elkészülhetnek és engedélyeztethetőek.

A beruházó számára:

  • Igényeit csak egyszer kell megfogalmaznia, ezzel egyszerre két szakmának ad információt.
  • Az építész iroda és a QLM együttműködése révén az elkészülő raktárépület és ennek felszerelése minden szempontból a lehető leghatékonyabb raktári működést szolgálja.
  • A teljes tervezési projekt átfutási ideje gyorsabb lesz.

 

 

Amennyiben a tervezett beruházás külső-belső paraméterei még az engedélyezési terv elkészülte előtt véglegesítésre kerülnek, az optimális mind a tervezőirodának, mind a logisztikai tervezéssel foglalkozó cégnek.

 

Ipari épületek és üzemcsarnokok tervezésével foglalkozik?

Kérjük, keresse kollégánkat: erzsebet.beri@qlm.hu, vagy a Kérjen visszahívást űrlapon adja meg adatait és kollégánk keresni fogja Önt!

 

Esettanulmány

Az ügyfél logisztikai igényeire hangolt rögtön működő raktárak specialistája

A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. az észak-magyarországi raktárlogisztikai szolgáltatói piac meghatározó szereplője. A raktárlogisztikai igények megnövekedése tette indokolttá, hogy Gyöngyösi telephelyekün megvalósítsanak egy a mai piaci elávárásoknak megfelelő, korszerű raktárlogisztikai beruházást.

Tudjon meg többet