Több mint adminisztráció: teljes körű irányítás a raktári rendért

A QLM-WaProM (QLM Warehouse Process Management) testre szabható raktárirányítási szoftver immár 7 éve működik számos hazai közép- és nagyvállalatnál. A magyar rendszertervező mérnökök, logisztikai szakértők és szoftverfejlesztők csapata által, az ügyfelek igényei alapján, az Ipar 4.0 és a technológia újdonságainak beépítésével fejlesztett megoldás teljes körűen vezérli a raktári folyamatokat (betárolás, komissiózás, ellenőrzés) valós idejű információkkal, papírhasználat nélkül, valamint mérhető módon javítja a raktári működés hatékonyságát és tervezhetőségét.

Amikor az anyagi folyamatok automatizálása napirendre kerül egy vállalat életében – legyen szó összetett szállítópálya-rendszerekről vagy vezetőnélküli targoncákról –, szem előtt kell tartanunk: minden egyes önműködő összetevő hátterében ott tevékenykedik egy megfelelően paraméterezett raktárirányítási rendszer, amely szoftveresen biztosítja a működés stabilitását és hatékonyságát.

Költség-megtakarítások

A QLM-WaProM rendszer testreszabott tárolási logika alkalmazásával az optimális tárolási helyet választja az árunak, így a komissiózás idejét és az áru vevőhöz juttatását jelentősen lerövidíti. A raktári tranzakciókat és feladatokat célzottan osztja le a raktári személyzetre rádiófrekvenciás mobileszközön. Nem szükséges az áru tárolási rendjét ismerni, ahhoz hogy a kollégák gyorsan és pontosan el tudják végezni a rájuk kiosztott feladatokat. A kisebb munkaerőigénnyel és a gyors betanulási lehetőséggel költségek takaríthatók meg, és a raktárvezető is nagyobb hangsúlyt helyezhet – a személyes beavatkozást igénylő feladatok megoldása mellett – a folyamatok elemzésére és javítására. A szoftver működése mellett a tárhely-kihasználás is optimalizált: ugyanabban a raktárban mérhetően nagyobb mennyiségű árut képes elhelyezni akár egy tárhely-konszolidációs támogatással. Mindez növelheti a bevételeket, hiszen ha több áru folyik át a raktáron ugyanannyi idő alatt, ugyanazon erőforrás alkalmazása mellett, akkor nagyobb a kiszolgálási kapacitás.

További mérhető előnyök

A QLM-WaProM a raktár kiszolgálási hibáit minimálisra csökkenti a jól megválasztott helyre beillesztett minőségellenőrzéssel: a hibák még csomagolás előtt kiderülnek, pontosan azonosíthatóak, és gyorsan orvosolhatóak. A raktári dolgozók teljesítménye objektíven mérhető, hiszen mindenkinek személyre szabottan osztja le a rendszer a feladatokat. A felső vezetés számára a szoftver folyamatosan naprakész riportokat készít, ahol követhetőek még a trendek, a raktár teljes működésének hatékonysága, sebessége és ezek változása is.

Rendszerkövetelmények

A QLM-WaProM szoftver mindenekelőtt egyedi igényekre paraméterezhető, rugalmasan cégre szabható és bővíthető. Ugyanakkor kompatibilis a legtöbb vállalatirányítási rendszerrel (SAP több verziója, Microsoft AX, Dynamics NAV, több magyar fejlesztésű ERP rendszer, stb.) , több futárszolgálathoz (Express One, GLS, Sprinter, GLS, stb.), webshophoz és az EKÁER-rendszerhez is kapcsolható. Böngészőből futtatható, így nincs szükség kliensoldali telepítésre. A QLM-WaProM keretrendszere olyan mértékű eszköz (Android és Windows) és platform-függetlenséget (adatbázis és operációs rendszer) biztosít, mely a vállalati szoftverek körében egyedül álló. Az Enterprise architektúrának köszönhetően megoldott a több adatbázis és alkalmazás szerveren történő üzemeltetés, illetve a riportolás és interfészelés is szeparálható szerver oldalon, mindezek rendkívüli terhelés elosztást, ezáltal kimagasló biztonságot kínálnak a felhasználó számára.

Magas szintű felhasználói élmény

A szoftver nem igényel speciális informatikai felkészültséget. A QLM mérnökei gyakorlati logisztikai tudással rendelkeznek, így a megbízói igényt fordítják át az informatika nyelvére. A raktári dolgozóknak egyszerű felhasználói felületen, könnyen érthető, egyszerű feladatokat kell elvégezniük.

Hatékony háttértámogatás

A szoftver bevezetésekor a QLM szakértői a raktárban személyesen segítenek, hogy zökkenőmentes legyen az indulás, majd az üzemeltetés során dedikált, magyar támogató csapat áll rendelkezésre, akár 7×24-es direkt elérési lehetőséggel és garantált, rövid válaszadási határidővel.

Újdonságok

A QLM-WaProM több irányból indukált core fejlesztésekkel gyarapodik évről évre. Legyen szó akár a 2020-as és 2021-es éven megvalósuló:

  • Dinamikus Túratervező szoftver (DRP) integrálása a QLM-WaProM felületébe, melynek során a felhasználók egy felületről érhetik el a túrák szervezéséhez szükséges adatokat és térképeket;
  • Jasper Business Intelligence riportok integrálása a QLM-WaProM felületébe;
  • Crown TSP szűkfolyosós targonca (APS-Auto Positioning System) összeköttetés megvalósítása, melynek során a tárhely megközelítése automata üzemmódban történik;
  • LEAN szemlélet nem kizárólag folyamat, hanem szoftver szintű érvényesülése és megtörténik.

Bővebb információ itt érhető el: https://qlm.hu/raktariranyitasi-szoftverek/