Díjnyertes eszközökkel a raktári hatákonyságért – Büszkék vagyunk az IFOY győztes targoncánkra!

Az adott feladatra szabott, kezelőbarát és költséghatékony targonca a raktár lelke, tartja a szakmai alapvetés. A Crown magyarországi kizárólagos partnere, a QLM Logistics Solutions Kft. azonban nemcsak korszerű flottát, benne díjnyertes modelleket biztosít az intralogisztikai iparág számára, hanem a teljes körű raktárberuházások során – szorosan együttműködve a megbízóival – előzetes felmérést, a lehetséges megoldások kidolgozását, ütköztetését, összességében egy jól megalapozott döntéselőkészítést vállal a szakértelme birtokában.

Targonca a javából

A raktári fejlesztések egyik első lépése a megfelelő anyagmozgató eszköz kiválasztása. A Crown ESR 1000 szériája Az év intralogisztikai megoldása és targoncája lett 2020-ban a magas emelésű raktári targoncák kategóriájában. A rangos nemzetközi IFOY-díj (International Intralogistics and Forklift Truck of the Year) odaítélése az eszköz hatékonyságának, digitális megoldásainak és kezelőbarát, biztonságos kialakításának köszönhető. A piaci versenytársak megoldásainál 25 százalékkal gyorsabb emelési és dupla süllyesztési sebesség – ezek az új, díjnyertes típus főbb paraméterei. Az ESR1000 egyedülálló módon 7 colos színes érintőképernyős kezelőfelülettel rendelkezik, amelyben beépített widgetek segítik a navigációt. A nemzetközi fuvarozással és raktározással foglalkozó Karzol Trans Kft. szakemberei maradéktalanul elégedettek az ecseri logisztikai központjukban használt CROWN eszközökkel.

Hatékony flotta

A logisztikai szolgáltatók stabilitásának elengedhetetlen pillére – a megbízható géppark mellett – a korrekt szervizháttér, amely minimalizálja az esetleges meghibásodások miatt kieső értékes munkaidőt. A Crown márka alapítójának filozófiája a fókuszt az emberre helyezi, célja olyan stabil, robusztus és biztonságos gépeket építeni, ahol a kezelők ki tudják használni a gép maximális teljesítményét. Olyan gépeket gyártanak, amelyek élettartama a piaci átlag duplája, biztosítva hozzájuk az alkatrészszintű javíthatóságot, hogy a költségek a felére csökkenjenek.

Ezeket az eszközöket tehát azoknak a cégeknek ajánlja a QLM, amelyek a flotta hatékonyságába akarnak energiát fektetni, és nem az üzemeltetés fenntartásába. A targoncakezelők szerint a Crown targoncák kiválóan tartják az állapotukat, amit a Trans-Sped tatabányai telephelyén dolgozó szakemberek a gyakorlati tapasztalataik alapján is megerősítenek.

Gombhoz a kabátot

Egy raktári beruházásnál rendszerint először a csarnokot építik fel, és utána telepítik a raktártechnikát. De mi történik akkor, ha lehetőség nyílik a teljes beruházás folyamán hozzáértőkkel egyeztetni? A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. gyöngyösi telephelyén, 2800 négyzetméteren ez épp így történt: a QLM szakértő mérnökeivel közösen először megtervezték a számukra legmegfelelőbb technológiát, majd az épületet ehhez alakították – ezzel sikerült elérniük a maximális kihasználtság mellett a legköltséghatékonyabb működő operációt.

A megfelelő raktárirányítási rendszer elengedhetetlen a raktárfejlesztéshez

Nincs raktárlogisztika jó raktári szoftver nélkül. A cégek azonban gyakran csak egy vállalatirányítási rendszer korlátozott funkciójú modulját vagy drága külföldi szoftvert használnak, esetleg kisebb magyar fejlesztők termékét, akik nem biztos, hogy 10 év múlva is képesek támogatást nyújtani. Egy komplex raktár működéséhez olyan szoftverre van szükség, amely nemcsak dokumentál, hanem irányítja is a munkát, testre szabja a feladatokat, levezényli, és ellenőrzi azok végrehajtását. Észleli, hogy lassan forgó vagy gyorsan forgó áruról van szó, és javaslatot tesz e kategóriák módosítására.  A QLM WaProM rendszere ilyen. A jó raktárirányítási rendszer kulcsfontosságú, a fizikai eszközöket pedig az előre meghatározott lépésekhez, folyamatokhoz kell igazítani. Mindezzel érdemes erre szakosodott vállalkozást megbízni, egyrészt szakértelmet igénylő munkáról van szó, másrészt kívülről könnyebb friss szemmel nekilátni a tervezésnek.