GINOP Plusz 2.1.3-24: Innovációs támogatás a KKV szektornak

GINOP Plusz 2.1.3-24

A GINOP Plusz 2.1.3-24 pályázat célja, hogy támogassa a kis- és középvállalkozások (KKV-k) innovációs képességeit. A program keretében akár a projekt költségeinek 70%-áig igényelhető támogatás, ha az innováció jelentős változást hoz a vállalat működésében vagy termelési folyamataiban. A pályázat keretében lehetőség nyílik a logisztikai folyamatok fejlesztésére, raktártechnológiai eszközök beszerzésére és ERP illetve WMS szoftverek bevezetésére is.

Cél az üzleti folyamatok fejlesztése, innováció

Az üzletifolyamat-innováció lényege, hogy a vállalkozás egy vagy több üzleti folyamatában új vagy jelentősen megújított eljárásokat vezet be. Ez az innováció az üzleti élet bármely területén megvalósítható, beleértve a gyártási, szolgáltatási, logisztikai, marketing és adminisztratív tevékenységeket. Az új eljárások hatékonyabb forrásfelhasználást, megbízhatóságot, rugalmasságot, megfizethetőséget, kimutatható eredményességnövelést hoznak.

Támogatási Feltételek

A pályázaton minden magyarországi, legalább egy lezárt üzleti évvel rendelkező mikro-, kis-, és középvállalkozás indulhat, beleértve a budapesti cégeket is.

A program teljes keretösszege: 75 milliárd forint, a támogatási intenzitás 70%, amelyből előlegként 30% igényelhető.

Benyújtási határidő: 2024. szeptember 3. és szeptember 30., valamint 2025. március 3. és április 22. között nyújtható be.

A támogatás összege: minimum 20 millió, maximum 50 millió forint lehet.

Érintettek köre éves árbevétel szerint: 57 millió Forinttól 3,8 Mrd Forintig.

Érintettek köre alkalmazotti létszám szerint: 3 – 49 fő

Innovációs támogatás; támogatható tevékenységek

A pályázóknak részletesen be kell mutatniuk a jelenlegi üzleti folyamataikat, valamint a tervezett új, vagy meglévő, de továbbfejlesztett folyamatokat. Támogatott tevékenységek közé tartoznak:

  • Projekt előkészítéshez kapcsolódó szakértői tanácsadás
  • Szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak költségei
  • Szakmai tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások költségei
  • Eszközbeszerzés (beleértve a szoftvereket is) a projekt költségeinek 70%-áig
  • Immateriális javak beszerzése
  • Üzleti felhőszolgáltatás bérleti díja
  • Átalányköltségek (projektmenedzsment, hardver beszerzés, nyilvánosság biztosítása, rezsiköltségek)
  • A termelési és gyártási folyamatok innovációja
  • Marketing és értékesítési innovációk, logisztikai innovációk, valamint
  • Szervezeti innovációk, például adminisztratív és menedzsment fejlesztések

Az előzőekben választott innovációs tevékenységhez kötelező beruházási elemet választani. A beruházási elemek maximális mértéke az összes elszámolható költség 70%-a lehet.

Támogatható QLM szolgáltatások; PULI-ERP szoftver

A vállalkozások logisztikai tevékenységük fejlesztéséhez pályázhatnak az alábbi QLM szolgáltatásokra és szoftverbevezetésekre;
Logisztikai tervezés szolgáltatásunk keretében megtervezzük raktára optimális folyamatait és eszközbeszerzésre is javaslatot adunk. Számos modult tartalmazó PULI-ERP vállalatirányítási szoftverünk bevezetésével a cég folyamatai áttekinthetővé válnak, a csoportmunka is gördülékenyebbé válik. Amennyiben raktára folyamatait fejlesztené, a magyar rendszertervező mérnökök és logisztikai szakértők által fejlesztett QLM-WaProM szoftver lehet a megoldás.

Üzleti folyamat innovációhoz kapcsolódóan maximum 4 eszköz szerezhető be. Az új eszközök beszerzésének költsége esetén, a minimális elszámolható költség összeghatára minimum nettó 1 000 000 Ft/eszköz. A pályázati kiírás mellékletében található VTSZ listában (innovációs eszközök VTSZ listája) található eszközök szerezhetők be a pályázat keretein belül.

Innovációs tréning – részvétel

A támogatási kérelem benyújtása előtt a vállalkozásoknak részt kell venniük egy innovációs tréningen, amelyet a Nemzeti Innovációs Ügynökség Zrt. térítésmentesen biztosít. A tréning célja a vállalkozások intelligens szakosodási készségeinek fejlesztése és ismereteik bővítése. A tréning térítésmentes (azonban a pályázó de minimis keretét csökkenti).

Átvilágítás – szükséges lépések

Szintén, még a beadás előtt egy átvilágítást szükséges végezni, – a pályázatban megadott szakértői listából kell kiválasztani a megbízott szakértőt. Az átvilágításnak a pályázat benyújtásáig, azaz 2024 szeptemberéig meg kell történnie.

Az átvilágítást végző szakértő;

  • átvilágítja a jelenlegi tevékenységét,
  • és átvilágítja a tervezett innovációval kapcsolatos tervezetet is.

Emiatt azt javasoljuk, hogy amennyiben raktártechnológiai innovációt tervez, keressen minket, és konzultáljon velünk annak érdekében, minél előbb elkészüljön az Ön logisztikai innovációval kapcsolatos szakmai tervezete.

Innovációs támogatás; kötelezettségek és elvárások

  • A projekt megvalósítási időtartama 18 hónap.
  • Szellemi termékek: A projekt eredményeként létrejött szellemi termékeknek vagyonnövekményként meg kell jelenniük a vállalkozás éves beszámolójában.
  • Nők foglalkoztatása: A projekt időtartama alatt minimum 6 hónapig legalább egy női kutatót vagy fejlesztőt kell teljes munkaidőben foglalkoztatni.
  • Eszközbeszerzés: Az eszközöket kereskedőtől vagy gyártótól kell vásárolni, akik megfelelő jótállást és szavatosságot biztosítanak. Amennyiben egyszerűsített piacfelméréssel alátámasztott, listaáras termékeket szereznek be, nem szükséges a gyártó és a forgalmazó közötti hivatalos kapcsolatot igazoló dokumentum.

Logisztikai fejlesztést tervez és igénybe venné a GINOP PLUSZ 2.1.3-24 pályázati lehetőséget? Keressen minket, konzultáljunk!

advanced-floating-content-close-btn